Projekti
Aktualni projekti
Kot gozdni vrtec dajemo otrokom tisto, kar v času globalizacije, hitrega tempa, naglega napredka in razvoja tehnologije ter nenehnih pritiskov družbe najbolj potrebujejo: čas za igro in bivanje v naravnem okolju – GOZDU, ki je idealno vzgojno-učno ter spodbudno okolje za razvijanje gibalnih spretnosti in temeljna vrednota vzgoje današnjega časa. Gozd je odličen prostor za raziskovanje, igro, povezovanje. Z rednim odhajanjem v gozd otrokom omogočimo zdravo in kakovostno življenje.
V projekt so vključene vse skupine vrtca, od najmlajših do najstarejših. Zavedamo se, da gozd otroke povezuje, umirja ter spodbuja domišljiji in ustvarjalnosti prosto pot. Skozi izkušnje in prakso opažamo, da je GOZD igralnica na prostem, ki otrokom omogoča stalen stik z naravo.
Preko proste igre in vodenih dejavnosti otroci spoznavajo gozd z vsemi čutili. Spodbujamo naravne oblike gibanja v sproščenem, naravnem okolju ter dejavnosti v gozdu v sodelovanju s športno pedagoginjo.
V gozdu uporabljamo različne metode dela, največkrat metodo raziskovanja, izkustvenega učenja, opazovanja, poslušanja in predvsem igre.
V Vrtcu Škratek Svit Vodice smo si zastavili 2 CILJA:
- Pogostejše obiskovanje gozda vseh skupin vrtca (vsaj 2x tedensko),
- Obiskovanje gozda v vseh vremenskih razmerah.
Dolgoročni cilj vrtca je, da GOZD postane igralnica, v kateri potekajo različne dejavnosti, ki vključujejo vsa področja otrokovega razvoja in se medpredmetno povezujejo.
Cilji na podlagi načrtovanja, ki smo si jih zastavili z dejavnostmi in prosto igro v gozdu pa so naslednji: celostni razvoj predšolskega otroka, razvijanje otrokove slušne, tipne zaznave, vsestranska motiviranost otrok, krepitev samozaupanja in samozavesti, boljši medsebojni odnosi, razvijanje domišljije in ustvarjalnosti, razvijanje kognitivnih, emocionalnih, osebnostnih, gibalnih sposobnosti ter spretnosti in spoštljiv odnos do gozda.
Vodja projekta: Andreja Črešnik
Koordinatorice projekta: Polona Dolinar (enota Vodice), Vesna Pavec (enota Skaručna) in Katarina Kokalj Zajc (enota Utik)
Gibalni/športni program Mali sonček je namenjen otrokom od drugega do šestega leta starosti. V projekt Mali sonček so vključeni vsi oddelki Vrtca Škratek Svit Vodice od drugega do šestega leta starosti.
Njegov namen je obogatiti program na področju gibanja v vrtcu s sodobnimi gibalnimi/športnimi vsebinami. Poudarek daje igri in vadbi, ki naj bo prijetna in prilagojena otroku. Z gibanjem otrok zaznava in odkriva svoje telo, preizkuša, kaj telo zmore, doživlja veselje in ponos ob razvijajočih se sposobnostih in spretnostih ter gradi zaupanje vase. Gibanje daje otroku občutek ugodja, varnosti, veselja, skratka dobrega počutja.
Mali sonček otroka nagradil z nalepko za vsako opravljeno nalogo, za opravljeno stopnjo programa pa s priznanjem (diploma).
Vodja projekta: Martin Kunavar
Ciciuhec, beremo z malčki je bralni projekt Mestne knjižnice Ljubljana, namenjen predšolskim otrokom in njihovim staršem. V projekt Ciciuhec so vključeni vsi oddelki Vrtca Škratek Svit Vodice.
Ciciuhci so otroci, ki v vrtcu predstavijo knjige, ki so jim jih prebrali starši. Skupino otrok, mlajših od treh let, po predhodnem dogovoru obišče knjižničarka. Otroci, stari do treh let, predstavijo dve knjigi, otroci med tretjim in šestim letom pa štiri. Otrokom pri predstavitvi dopuščamo svobodo – lahko pripovedujejo, pojejo, plešejo, rišejo itd. Izdelke razstavimo v vrtcu ali knjižnici.
Skupine otrok med tretjim in šestim letom starosti obiščejo svojo najbližjo knjižnico. Na obisk se predhodno naročijo. Obiski so namenjeni predstavitvi knjižnice in izvajanju različnih dejavnosti za otroke, kot so pripovedovanje pravljic, reševanje ugank, izposoja knjig, ustvarjalne delavnice ipd. (mklj.si).
Več informacij: https://www.mklj.si/branje/ciciuhec
Vodja projekta: Klementina Čebulj
Poteka v sodelovanju z Zavodom za zdravstveno varstvo s ciljem ozaveščanja pred škodljivimi posledicami pretiranega izpostavljanja soncu.
- Vse skupine vrtca v toplih dnevih sledimo naslednjim usmeritvam projekta:
- Ustrezno ukrepanje v času, ko je sonce najmočnejše (ura).
- V času, ko je sonce najmočnejše, poiščemo oz. si ustvarimo senco.
- Zaščitimo se s primernim pokrivalom.
- Zaščitimo se s primernimi oblačili.
- Oči si zaščitimo s primernimi očali.
- Kot dodatno zaščito uporabimo kemične varovalne pripravke.
- Ne pozabimo na nadomeščanje tekočine.
Vodja projekta: Andreja Črešnik
Primeri dobre prakse
V okviru ERASMUS+ (http://www.erasmusplus.si/), Nacionalne agencije CMEPIUS (https://www.cmepius.si/) in e-Twinning mreženja sodelujemo v projektu z naslovom »Active learning outdoors – implementing Forest school approach – Aktivno učenje na prostem – izvajanje gozdne pedagogike«.
Projekt je namenjen otrokom od 1,5 – 7 let, v njem pa sodelujejo predvsem skupine drugega starostnega obdobja. Poudarek projekta je na izvajanju dejavnosti oz. aktivnem učenju na prostem, preživljanju časa v naravi ter izvajanju gozdne pedagogike, igri brez (kupljenih) igrač, ozaveščanju otrok o pomembnosti skrbi za naravo (ločevanje odpadkov, ohranjanje čistega okolja,…), pridelovanju hrane na lastnih vrtičkih …
Projekt je sofinanciran s strani EU.
Vodja projekta: Marjetka Rogač Miholič
- Povečanje okoljevarstvene ozaveščenosti in razvijanje odnosa do »zelenega razmišljanja« pri otrocih.
- Vključevanje otrok s posebnimi potrebami (hiperaktivnost, učne težave in vedenjske motnje, avtizem) in povečanje njihove motivacije in uspešnosti pri učenju.
- Razvijanje socialnih sposobnosti/veščin pri otrocih in njihove samostojnosti.
- Razvijanje ustvarjalnosti otrok in sposobnosti raziskovanja.
- Izboljšanje fizične aktivnosti otrok in razvijanje njihovih motoričnih sposobnosti.
- Izboljšanje učnih sposobnosti otrok in posledično izboljšanje njihove učne uspešnosti – ustvarjanje podlage za boljše kasnejše socialne, čustvene in učne sposobnosti v šoli in v življenju.
- Otroci se zunaj igralnice učijo z raziskovanjem, eksperimentiranjem, igro vlog, odkrivanjem, samostojnim udejstvovanjem, s čimer pridobivajo nove izkušnje.
Povezava do datotek na družbenem omrežju Facebook.
Aktivno učenje v vrtcu
2020
2021
2022
2023
Aktivno učenje v naravi
2020
2021
2022
2023
Dokumenti:
Prispevki v medijih
Mednarodna izobraževanja in predstavitve držav
Estonija
Slovenija
Grčija
Severna Makedonija
Poljska
Turčija
Projektni teden in dan brez igrač
2021
2023
Dokumenti:
Izboljšave zunanjega okolja
E-knjige
Sofinancirani projekti, ki so izvedeni
Obdobje financiranja in pridobljena sredstva:
Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja
1. 4. 2016 – 31. 5. 2017
16.560,00 €
Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja
1. 12. 2016 – 31. 1. 2017
16.560,00 €
Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja
1. 4. 2017 – 30. 5. 2018
16.560,00 €
Pomočnik vzgojitelja sem
1. 8. 2017 – 31. 1. 2017
7.000,00 €
Asistent za delo z otroki s posebnimi potrebami
1.9.2017 – ( 31. 3. ) 2018
1. 4. do 30. 6. 2018
8.100,00 €
Pomočnik vzgojitelja sem 2017/2018
1. 1. 2018 – 30. 6. 2018
7.000,00 €
Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja
1.4. 2018 – ( 30. 11. ) 31. 5. 2019
16.560,00 €
Pomočnik vzgojitelja sem 2018
1. 6. 2018 – ( 31. 10. ) 30. 11. 2018
7.000, 00 €
Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja 2019, sklop A: Pomočnik vzgojitelja
1. 6. 2019- ( 31. 10. ) 30. 11. 2019
7.800, 00 €
Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja 2019, sklop B: Učitelj začetnik
1. 4. 2019- ( 30.11. ) 31. 5. 2020
16.880,00 €
Sofinancirani projekti, ki potekajo
Obdobje financiranja in pridobljena sredstva:
Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja 2020, sklop B: Učitelj začetnik
1. 4. 2020 – 31. 5. 2021
18.000,00€
Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja 2020, sklop A: Pomočnik vzgojitelja
15. 6. 2020 – 15. 12. 2020
8.050,00 €
Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja 2021, sklop B: Učitelj začetnik
1. 11. 2020 – 30. 6. 2021 ( 31. 12. 2021 )
18.000,00€
Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja 2021, sklop A: Pomočnik vzgojitelja
1. 11. 2020 – 31. 3. 2021 ( 30. 4. 2021 )
8.050,00 €
Cilji projekta: PRVA ZAPOSLITEV NA PODROČJU VZGOJE IN IZOBRAŽEVANJA
Načrtno, organizirano strokovno vodenje praktičnega usposabljanja vzgojiteljic – pom. vzgojiteljic in vzgojiteljic v vrtcu, za samostojno delo na področju vzgoje in izobraževanja.
Projekt: ERASMUS+ Šolska partnerstva med šolami
Naslov projekta: »Active learning outdoors – implementing Forest school approach – Aktivno učenje na prostem – izvajanje gozdne pedagogike«.
Trajanje projekta: 1. 9. 2020 – 30. 6. 2022
Nepovratna sredstva: 19.165,00€
Sodelujoče države: Estonija – vodilni partner, koordinator, Poljska, Makedonija, Grčija, Turčija, Slovenija – vrtec Škratek Svit Vodice